ik denk aan jou elke seconde van de dag

ประโยคเก็บตก

Posted on: 17 februari 2009

 
 
  • De tuinman maait het gras.  คนสวนตัดหญ้า
 
  • De tuinman heeft het gras gemaaid.คนสวนตัดหญ้า (ตัดไปแล้ว ทำไปแล้ว เสร็จไปแล้ว กลายเป็นอดีตไป)
 
 
  • Ik werk hard. ฉันทำงานหนัก
 
  • Ik heb hard gewerkt. ฉันทำงานหนัก (คือทำงานหนักจนเป็นประจำ เมื่อก่อนหรือเดี๋ยวนี้ก็ทำงานหนัก)
 
 
Hij tekent een paard.  เขาวาดรูปม้า
 
Hij heeft een paard getekend. เขาวาดรูปม้า (เสร็จไปแล้ว)
 
 
Wij leren onze les. พวกเราเรียนหนังสือ
 
Wij hebben onze les geleerd. พวกเราเรียนหนังสือ (เมื่อก่อนก็เรียน เดี๋ยวนี้ก็เรียน)
 
 
Ik vergeet.  ฉันลืม
 
Ik vergeen altijd je naam. ฉันลืมชื่อของคุณประจำเลย
 
 
Hij is dood. เขาตาย (อาจจะพึ่งตาย)
 
Hij is overleden. เขาตายแล้ว (นานแล้ว) 
 
 
Dit antwoord is niet goed.Het is verkeerd. คำตอบนี้ผิด
 
Mijn fiets is kapot. Mag ik jouw fiets even lenen? จักรยานฉันพัง ฉันขอยืมจักรยานคุณได้ไหม?
 
Ik heb geen geld bij me. Kun je me tien euro lenen? ฉันไม่มีเงินติดตัวมาเลย ขอยืมคุณสักสิบยูโรได้ไหม?
 
Hij heeft een papier getekend. เขาเซ็นต์ชื่อในกระดาษแผ่นหนึ่ง
 
schitterend (Heel erg mooi)  ดีมาก,สวยมาก
 
Wat een schitterend huis. Heel erg mooi. บ้านหลังนั้นสวยมาก
 
 
 

Geef een reactie

  • Mr WordPress: Hi, this is a comment.To delete a comment, just log in, and view the posts' comments, there you will have the option to edit or delete them.
